Les 8: Opdrachten

OPDRACHT 1 (eenvoudig): Verticaal bewegen

Verander onderstaande code zodat het vierkant verticaal beweegt (van boven naar beneden). Dit doe je door de positie van het vierkant op de y -as te variƫren tussen -100 en 100.
De animatie moet 2 seconden duren om de cyclus te voltooien.

import Playground exposing (..)

main =
  animation view

view time =
  [ square darkGreen 100 
        |> move -0 0
  ]

OPDRACHT 2 (eenvoudig): Diagonaal (schuin) bewegen

Verander de code in opdracht 1 zodat het vierkant diagonaal beweegt. De beweging moet beginnen op het punt -100, -100 en eindigen op 100, 100.

OPDRACHT 3 (vrij): Mix de bewegingen

Teken met behulp van de functies zigzag en wave figuren die over het scherm bewegen.
Je kunt de wielen van een auto animeren, de ogen van een dier, of gewoon verschillende figuren tekenen die verwoed bewegen op het scherm! Gebruik je fantasie.

En nu?

Is het je gelukt om alle oefeningen te doen? Had je moeite met een van hen?

Ga naar antwoorden van de opdrachten om de oplossing te zien.